Helt lovligt

Og uden at skulle stille dig op foran deres butiksdør

Tænker du nogle gange at: ”Hvis dine kunder bare vidste at du eksisterede – Så ville de ikke vælge Connie the Competitor.

No sir’ie så ville de vælge dig(!)

For Connie hun er altså ikke lige så dygtig/hurtig/sej/venlig/ som dig.

Men hvis jeg nu fortæller dig at du faktisk – relativt nemt – kan markedsføre dig overfor dine konkurrenters kunder?
Det eneste det kræver er at du kender dine konkurrenters hjemmesideadresse, og at du følger min trin-for-trin guide: 🎞 og 📃 👇

Hvordan fungerer ”snup dine konkurrenters kunder” markedsføringen?

Markedsføringsformen du skal i gang med hedder bannerannoncering.

Det foregår på Googles Display Netværk (GDN), og sættes op i Googles annonceringsværktøj Google Ads (tidligere Google AdWords).

Bannerannoncering er de billedannoncer vi ser rund om på nettet – tænk blogs og nyhedssites.

Helt specifikt ligger annoncerne på de sider som har tilmeldt sig GDN. Du kan genkende dem på at der står “Annonce” og den blå pil i øverste højre hjørne:

Hvordan laver jeg bannerannonceringen?

Bannerannonceringen sættes op i AdWords, men har derudover ingen sammenligning med hvordan du sætter en almindelig search kampagne op.

Inden du går i gang med at sætte annonceringen op er der nogle ting du skal have på plads:

  • Lav en liste med dine konkurrenters webadresser

  • Til hver enkelt banner skal du bruge 2 billede:

      • 1200*628px – samme format som du bruger til på Facebook annoncering
      • 1080*1080px – Samme format som du bruger ved Instagram opslag
  • Hvert bannerannonce indeholder også noget tekst. Tænk over hvordan du kan stå skarpt overfor dine konkurrenters kunder. Hvad gør dig mere interessant end din konkurrent, i deres øjne? Er du:

      • Billigere
      • Bedre
      • Hurtigere
      • Flere referencer
      • Flere års erfaring
      • Bedre kundeservice
  • Du skal have oprettet en AdWordskonto – selvfølgelig 😉

Du er nu klar til den trinvise guide i min video:

For at gøre det så nemt for dig som muligt har jeg også lavet en guide til dig.

Lige til at printe ud og have liggende ved siden af dig, imens du sætter det hele op.

I arbejdsarket er der også nogle noter til selve opsætningen som jeg ikke kommer ind på i videoen eller i blogindlægget.

Download guiden

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt