Google udvikler sig konstant – og I dette indlæg skal vi kigge nærmere på nogle af de seneste ændringer.

Søgemaskineoptimering førhen

For 15 år siden bestod SEO i at taste ens søgeord ind i et bestemt felt på hjemmesiden.

Siden er Googles algoritmer blevet mere avancerede og de sidste år har det handlet om at skabe godt indhold og en god brugeroplevelse.

De fleste af de artikler der rangerer højt, er ofte på mere end 1.400 ord(!)

For et par år siden kom der fokus på en speciel type indhold, der besvarede de mange hv-spørgsmål, brugerne indtaster:

  • Hvordan gør
  • Hvad er
  • Osv.

Præcise indlæg der besvarede et enkelte spørgsmål.

Svarene kaldes for et ”fremhævet uddrag”.

Fremhævet uddrag SEO i 2020

Et fremhævet uddrag der besvarer et hv-spørgsmål

De fremhævede uddrag ses øverst på resultat-siden på Google.

Og det leder os direkte over til den problemstilling der er ved at opstå nu:

Hvad sker der når vi får svaret på Google?

For hvad sker der når vi får svaret direkte på Googles resultatside? Og ikke behøver at bevæge os ind på hjemmesiden?

I videoen sætter jeg ord på hvad det er der sker.

Hvad er ændringen – Og hvilken betydning det kan have for dig?

SÅDAN SKAL DU ARBEJDE MED SEO I 2020

Download guiden

Bliv tilmeldt nyhedsbrevet og få tips og tilbud om online markedsføring

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt