Google udvikler sig konstant – og I dette indlæg skal vi kigge nærmere på nogle af de seneste ændringer.
Indholdsfortegnelse
Søgemaskineoptimering førhen
For 15 år siden bestod SEO i at taste ens søgeord ind i et bestemt felt på hjemmesiden.
Siden er Googles algoritmer blevet mere avancerede og de sidste år har det handlet om at skabe godt indhold og en god brugeroplevelse.
De fleste af de artikler der rangerer højt, er ofte på mere end 1.400 ord(!)
For et par år siden kom der fokus på en speciel type indhold, der besvarede de mange hv-spørgsmål, brugerne indtaster:
- Hvordan gør
- Hvad er
- Osv.
Præcise indlæg der besvarede et enkelte spørgsmål.
Svarene kaldes for et ”fremhævet uddrag”.

Et fremhævet uddrag der besvarer et hv-spørgsmål
De fremhævede uddrag ses øverst på resultat-siden på Google.
Og det leder os direkte over til den problemstilling der er ved at opstå nu:
Hvad sker der når vi får svaret på Google?
For hvad sker der når vi får svaret direkte på Googles resultatside? Og ikke behøver at bevæge os ind på hjemmesiden?
I videoen sætter jeg ord på hvad det er der sker.
SÅDAN SKAL DU ARBEJDE MED SEO I 2020
Download guiden
Bliv tilmeldt nyhedsbrevet og få tips og tilbud om online markedsføring
Tusind tak fordi du læste med
Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det
Sarah
Giv din mening til kende
Nemt og anonymt
Leave A Comment