Og gør den mere effektiv

Din hjemmesides fornemmeste opgave

Vi har alle et forskelligt formål med vores hjemmeside.

For mig er det at folk kontakter os, for dig er det måske at de booker en tid og for andre er det at de køber. Men selvom de individuelle mål er forskellige, er det overordnede formål for alle hjemmesider det samme: At være en effektiv salgskanal.

Uanset om vi sælger vores tid, en vare eller et budskab skal vores hjemmeside fungere som en aktiv salgskanal, der giver os smør på brødet.

Jo tykkere jo bedre 😉

Og hvordan gør din hjemmeside så bedst det?

Din bedst fungerende salgskanal

Om din salgskanal fungerer, handler ikke om at du synes at din hjemmeside er pæn.

Eller om at din webdesigner synes at den er smart.

Det der er afgørende, for din hjemmesides effektivitet, er at dine potentielle kunder synes at den fungerer:

  • At de kan finde det de leder efter
  • At de forstår dine tekster og,
  • At de får udført den ønskede handling (kontakter, booker tid, køber osv.)

Men hvordan finder du ud af hvad dine besøgende synes om din hjemmeside?

Se hvad dine besøgende laver på din hjemmeside

For at se hvor effektiv din hjemmeside – din salgskanal – er, skal du ha’ et indblik i hvad dine besøgende laver på din hjemmeside.

  • Hvad klikker de på?
  • Hvilke sætninger læser de?
  • Hvordan bevæger de sig rundt?

Dét kan du undersøge ved at lave en dyr – og i hvert fald tidskrævende brugerundersøgelse. Eller du kan bruge et værktøj, som viser dig optagelser af dine besøgendes adfærd og giver dig et heatmap over deres klik.

Optag dine besøgende og se deres adfærd

Jeg har fundet et værktøj der gør det muligt for dig at se hvad dine besøgende laver på din hjemmeside. Værktøjet kan du bruge til at optage videoer af deres bevægelser på din hjemmeside, og heatmaps der viser hvor de klikker.

Værktøjet hedder Hojar, og:

  • Det er super simpelt at bruge.
  • Det er gratis.
  • Og det giver dig et rigtig fint indblik i hvad der sker når dine potentielle kunder lander på din hjemmeside.

Hvordan skal du bruge Hotjar

I dagens #OSGTV viser jeg dig hvordan jeg bruger Hotjar til at gøre min egen, og mine kunders hjemmeside, til en mere effektiv salgskanal. Jeg fortæller dig hvordan du udvælger hvilke sider du skal opsætte heatmaps for og hvordan du analyserer de mange timers optagelse af dine brugere.

Og bare rolig, det tager slet ikke så lang tid.

Se med i videoen hvor jeg fortæller hvordan du bruger Hotjar til at gøre din hjemmeside mere effektiv og hvordan du analyserer resultaterne.

Lær dine hjemmesidebesøgende at kende allerede i dag

Er du blevet hooked på at lære dine hjemmesidebesøgende at kende så du kan gøre din salgskanal endnu bedre?

Så download min vejledning hvor jeg viser dig hvordan du indsætter Hotjar på din WordPress hjemmeside. Jeg viser dig også trin for trin hvordan du sætter Hotjar op så du kan lave heatmaps og køre videoer.

Download guiden

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt