”Ja vi lever i høj grad sundt og efter fødevarestyrelsens ’mindst 6 om dagen” siger vi, samtidig med at kun er 40% af dem der siger det, faktisk lever op til det. [Fødevarestyrelsen]

40%…

Det er mindre end halvdelen der har styr på hvor mange grøntsager de selv spiser.

Men det er desværre ikke kun ift. vores sundhed der er en forskel imellem vores ord og vores handlinger.

Inden for markedsføringsverdenen ved vi godt at denne forskel eksisterer. Derfor tester vi altid vores kunders handlinger.

Det skaber bedre resultater, og vi sparer penge.

I denne artikel kigger vi på hvordan du i din online markedsføring tester dine potentielle kunders handlinger vha. en splittest.

NĂĄr ord og handlinger kolliderer

Hvis du valgte at spørge dine kunder hvilke annoncer, hvilken tekst, hvilke billeder, hvilke farver, osv. du skulle bruge, vil du få nogle svar der ikke matcher deres handlinger.

Du kan altsĂĄ risikere at de alle siger at det bedst kan lide annonce A, men nĂĄr vi tester deres handlinger, viser det sig at det faktisk er variant B der er den bedste.

Måden vi tester deres handlinger, er vha. det der hedder en ”splittest”.

Vi splittester på vores potentielle kunders handlinger, fordi vi vil se hvilken annonce eller landingsside der skaber flest salg. Ikke hvilken de synes, føler eller tror, der skaber flest salg. Men dén der vha. deres faktiske køb, deres faktiske handlinger; skaber flest salg.

I dette afsnit lærer jeg dig hvad en splittest er og hvordan du nemt bruger den i din markedsføring.

Hvad er en splittest?

Helt banalt er en splittest, en test hvor du tester to ting op imod hinanden og ser hvilken der virker bedst. Det kan være at du tester to forskellige:

  • Facebook annoncer
  • Google annoncer
  • Budskaber
  • Billeder
  • Knap-farver pĂĄ din hjemmeside
  • Landingssider

Mulighederne er uendelige og er et kontinuerligt arbejde der bør være en del af din markedsføringsplan.

Men hvordan arbejder du med det at splitteste?

DĂ©t gennemgĂĄr jeg i videoen hvor jeg ogsĂĄ giver dig nogle eksempler pĂĄ hvad du kan teste.

SĂ…DAN SPLITTESTER DU

Download guiden

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt

4
2