Du har måske lagt mærke til at du i Facebook, kan vælge at din målsætning skal være ”konverteringer”?

Eller måske har du har hørt at du skal sætte din pixel-kode op så du kan måle dine ”konverteringer”?

Men hvad dælen er en konvertering nu lige? 👈 tænker du måske 🤷‍♀️ 🤔🤷‍♂️

Det kigger vi på i denne artikel, hvor du går herfra med viden om:

  • Hvad er en konvertering
  • Hvordan bruger du dem i din (Facebook) markedsføring
  • Hvordan opretter du en konvertering i Facebook

Hvis du vil have mest muligt ud af din markedsføring, eller hvis du på et tidspunkt skal arbejde med et bureau, skal du simpelthen vide hvad en konvertering er.

Hvad er en konvertering?

I daglig tale kender vi nok mest ”konvertering” fra udsagnet ”konvertere til Islam”.

I markedsføringsregi betyder en konvertering, at vi har opnået en ønsket handling med vores markedsføring.

F.eks. når en besøgende på vores hjemmeside går fra at være ’en potentiel kunde’ til at være ’en kunde’.

En konvertering er altså når vi opnår den handling vi har som mål for vores markedsføring. Det kan være:

  • Køb på hjemmesiden (en kunde)
  • Tilmelding til nyhedsbrev (et lead)
  • Henvendelse via kontaktformular (et lead)
  • Besøge en bestemt side (et lead)

En konvertering er altså målet for din markedsføring og det du måler dets succes på.

I videoen viser jeg dig hvordan du bruger konverteringer

SÅDAN BRUGER DU KONVERTERINGER I DIN MARKEDSFØRING

Download guiden

Du bliver automatisk tilføjet mit nyhedsbrev, hvor du modtager tips og tilbud om online markedsføring

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt