Og hvis du har set ”Dory” ved du hvilke horrible konsekvenser det ka’ ha’.

(Har du ikke set Dory så se at kom i gang 😊 Den er mindst lige så god som Find Nemo. Og den håber jeg virkelig at du har set.)

Nå,

Det var ikke filmanmeldelse det skulle handle om.

Men din koncentrationsevne.

Dårligere end en guldfisks.

Og det er ikke bare en gang clickbait, jeg har gang i her. Faktisk fandt Microsoft frem til, i 2015, at vores evne til at holde fokus på det vi er i gang med, er faldet fra 12 sek. i 2012, til 8 sek. i 2013.

Det er 1 sek. mindre end de 9 sek. en guldfisk (tænk Dory) kan holde fokus på det hun er i gang med.

Og hvad der er endnu mere skræmmende er at jo mere iPad, mobil, tablet, buzz, bizz og brrr vi får, jo dårligere bliver vores koncentrationsevne.

Men hvad har det med online markedsføring at gøre spørger du måske?

(For det her er jo trods alt en blog om online markedsføring)

Og jeg er glad for at du spørg’. 😊

For i dette indlæg finder du svaret på, hvordan du skal markedsføre dig til alle disse guldfisk… øøh … mennesker.
Mennesker med en dårlig koncentrationsevne.
Ja det var sådan det var.

Markedsføring til guldfisk og andre med dårlig hukommelse

Lad mig forklare det med et eksempel som du garanteret kender:

Du skal ha’ bestilt bord til på fredag, på den der nye restaurant dig og kæresten skal på. Det bli’r godt og du glæder dig helt ud i dine små lakerede tånegle (vi leger at de er lakerede! Det er vinter, så imellem os to, ved vi godt at det kun er på Insta, at kvinder har lakerede tånegle)

Anyways(!)

Du er på arbejde og er hoppet ind på siden, har fundet booking knappen og er lige i gang med at taste detaljer ind, da din irriterende kollega kommer. Hende der altid sladrer om alt og alle.

Så du klikker siden væk og kigger blankt på din indbakke med 79 ulæste e-mails.

”bla bla bla… ”
Og et møde og en frokost senere.
Dagen går.
Masser af opgaver og mails, opkald og småsnakke, en hyggelig caffe latte og en småkage senere:

Du har glemt alt om at du skulle booke det bord til på fredag – selvom du faktisk glæder dig helt vildt.

👆“whats up with that?!?” Tænker du måske?

En hukommelse, der er dårligere end en guldfisks, that’s what’s up.

Og det er ærgerligt.

Både for dig, men også for restauranten.

Især når man tænker på hvor nemt de kunne ha’ husket dig på, at du var i gang med at bestille et bord hos dem.

Lad mig introducere dig for kniven der skærer igennem menneskehedens manglende koncentrationsevne som var det blødt smør. Jeg gi’r dig:

REMARKTING

Remarketing er at (gen) markedsføre sig for dem der allerede har besøgt din hjemmeside.

Men af en eller anden grund købte de ikk, fik ikke kontaktet dig, booket en tid, tilmeldt sig dit nyhedsbrev, læst dit blogindlæg eller hvad du nu gerne vil ha’ dem til.

Med re-marketing viser du alle dem der har besøgt din hjemmeside, en bestemt annonce når de bevæger sig rundt på f.eks. Facebook.

Remarketing er meget mere end Facebook, og målretning kan være mere specifikt end ’besøgt hjemmesiden’. Men lad os lege videre men den helt simple remarketing, til at begynde med.

Hvis du gerne vil se remarketing ’in action’. Så hop over på Facebook bagefter. Der vil du blive mødt af en af mine stalker-annoncer 😊

Et eksempel på min annoncer er denne her:

Det er kun fordi at jeg er et online markedsføringsbureau at jeg skriver ”jeg så det godt” i mine annoncer. Det vil jeg aldrig anbefale en af mine kunder. Jeg prøver at gøre det tydeligt at jeg behersker online markedsføringen, og at der findes denne remarketing-mulighed. Du skal bruge det til at huske kunden på det hun var i gang med.

Hvornår skal jeg bruge remarketing?

Remarketing er den første type markedsføring du skal sørge for at få sat op.

På alle de platforme du kan. Det er den billigste form for markedsføring, og du kan opnå flere fordele ved at benytte remarketing:

  • Mere salg – Du husker folk på det de har glemt.
  • Få dem til at tilmelde sig nyhedsbreve eller dine sociale kanaler – De var måske ikke klar til et køb lige nu, men du kan sætte en krog i dem, og gøre dem klar.
  • Vis alle dine kompetencer – De så ikke nødvendigvis alle dine services, dit bedste blogindlæg osv. osv.

Remarketing er en fantastisk måde at holde en krog i folk, der er interesserede.

I hvilke systemer kan du bruge remarketing

Remarketing kan sættes op så annoncerne er synlige på disse kanaler:

  • Facebook
  • Instagram
  • Google Display
  • YouTube
  • AdWords

Listen er prioriteret, og jeg vil anbefale dig at få styr på Facebook før du går i gang med de andre.

Hvem skal jeg målrette?

Den simpleste måde at bruge remarketing på, er ved at målrette alle der har besøgt din hjemmeside. Men dette kan granuleres så du får en mere relevant annoncering.

Det kan du læse mere om i min guide, hvor jeg giver dig nogle idéer til hvordan du kan gøre din målretning mere specifik.

Er du kommet i gang med remarketing ellers download min guide og få det sat op på Facebook nu. Det er nemt, billigt og effektivt:

Download guiden

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt