Én af nøglefaktorerne for at få succes med Facebook annoncering, er at ramme den rigtige målgruppe.

I denne artikel viser jeg dig hvordan du får styr på din målgruppe.

Hvad er en Facebook målgruppe

Vi starter helt basic, men hæng på, det bliver hurtigt mere avanceret.

En Facebook målgruppe er det udsnit af Facebooks brugere, som du vælger, skal se din annonce.

Udfordringen er at vælge en målgruppe der passer til din forretning, dit produkt og dig.

Dét kommer vi ind på i denne artikel, video og arbejdsarket.

Målgruppen skal konvertere

Jo flere af dem du har udvalgt til at se din annonce, der gør det du vil have dem til, efter at de har set annoncen. Jo større er din succes med Facebook annoncering.

Lad os sige at din målgruppe er kvindelige iværksættere og de skal tilmelde sig dit nyhedsbrev. Du laver en lead-annonce og målretter din annonce.

Jo flere af dem der ser din lead-annonce, der tilmelder sig, jo billigere bliver din pris pr klik.

Facebook kan I deres maskinrum se hvor stor en andel af dem der ser dine annoncer, der tilmelder sig.

Jo flere der tilmelder sig, jo mere relevant er dine annoncer.

Og Facebook belønner altid relevans.

Modsat gør det sig selvfølgelig gældende hvis få eller ingen handler på dine annoncer.

Så er dine annoncer irrelevante og de bliver dyrere og dyrere.

Hvem er din målgruppe?

Inden du går i gang med at lave målgrupper i Facebook skal du derfor have en idé om hvem din målgruppe er.

  • Hvad ønsker de at opnå?
  • Hvad frygter de?
  • Hvad holder dem vågne om natten?
  • Har de hund eller kat?
  • Har de børn?
  • Hvilke magasiner læser de?
  • Hvilke personligheder følger de?
  • Hvilke bøger læser de?
  • Hvilke Netflix-serier ser de?
  • Hvilke uddannelse har de?
  • ???

Jo bedre du kender dine potentielle kunder, jo nemmere er det at lave en målgruppe du får succes med.

Hvis du nu ingen overvejelser har gjort dig om dine kunder, andet end måske at det er kvindelige iværksættere, så brug denne artikel, video og arbejdsarket, som en start.

Men lad os nu dykke ned i hvordan du definerer din målgruppe i Facebook:

SÅDAN DEFINERER DU DINE FACEBOOK MÅLGRUPPER OG FÅR BILLIGERE KLIKPRISER

Download guiden

Tusind tak fordi du læste med

Jeg håber at du vil dele blogindlægget i dit netværk og evt. skrive en kommentar.
Jo flere vi er her på bloggen, jo sjovere bli’r det

 

Sarah

Giv din mening til kende
Nemt og anonymt